Aby naše děti měly ráno teplý čaj

11. 11. 2005, zapsal gen.kurnikovov
Kategorie: Uncategorized 

Tento článek vyčel ve včerejším vydání MF DNES. Je to rozhovor s šéfem jedné správňácké firmy, která má u nás na Sokolovsku zájmy… jak jsou ty zájmy upřímné a co můžem opravdu očekávat se dozvíte po přečtení tohohle rozhovoru. Upozornila na něj Mgr. Zuzana Holmanová…

——————-

Stříbrná - Zatopit Rájecké údolí u Stříbrné a za patnáct miliard tu nad sebou postavit dvě přečerpávací vodní nádrže. To do osmi let zamýšlí firma Hydropower. Vodní dílo prosazuje do chystaného územního plánu kraje. „Dílo by bylo kombinované s protipovodňovými opatřeními,“ říká šéf firmy Jaroslav Novák.

Ale stavět chcete kvůli zisku, ne?

Motorem snažení je i zisk. Bylo by chybou nechat jen na populismu, jestli se občané pro takovou stavbu rozhodnou. Energetika jako strategické odvětví nesmí být smýkáno náladami veřejnosti.

Přece nemůžete lidem upírat právo nesouhlasit se stavbou přehrady.

Nikdo jim ho neupírá. Na druhou stranu říkám, že se musíme chovat odpovědně, aby naše děti měly ráno teplý čaj. Aby energie byla dostupná a za přijatelnou cenu.

Zkuste laikovi vysvětlit, jak přečerpávací vodní elektrárna funguje.

V době nižší spotřeby energie je voda ze spodní nádrže čerpána do horní nádrže. Elektrárna vlastně skladuje energii. Pak se využívá více než dvousetmetrového převýšení a spádu pro výrobu energie.

Starostové netvrdí, že se přehrada protrhne. Ale že lidé budou mít strach pod ní bydlet.

Když se podíváte na americké filmy, musíte mít strach jít na ulici.

Proč si myslíte, že jste starosty nepřesvědčil?

Krajský úřad měl svolat místní šetření. Nestalo se.

Proč by měl kraj prosazovat váš podnikatelský záměr?

Ten záměr by byl všude jinde oceňován a měli bychom zelenou.

Nádrže ale zlikvidují přírodu v Rájeckém údolí a turistiku na Kraslicku.

Je mi líto. Ale můžeme opečovávat řadu jiných krásných údolí.

Chápete obavy Stříbrné a okolí?

Chápu. Je třeba s nimi pracovat. Měli bychom se ptát, jaké jim stát nabídne kompenzace za to, že tam dílo vznikne. Chceme s obcemi jednat, za jakých podmínek by pro ně dílo bylo přípustné.

Bublavě jste za souhlas s vodním dílem nabízel dostavbu aquaparku. Není to úplatek?

Ve Stříbrné a na Bublavě najde práci dvacet až třicet rodin. Během stavby bude mít místní pekař a řezník nabito. Pro kraj je to lepší forma rozvoje než padesát turistů.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj
Původní článek

gen. kurnikovov

Komentáře

Komentáře (27) k článku “Aby naše děti měly ráno teplý čaj”

  1. #13 on 11. 11. 2005 22:48

    Redakce blogu Shit happens! vyjdřuje podporu výstavbě přehrady.

  2. Radek on 12. 11. 2005 0:05

    haha, asi se redakce zbláznila :) ne, to není k smíchu, ale k pláči :/

    byl ses tam někdy podívat? že bys to klidně nechal zatopit? je to ta asfaltka ze stříbrné na přebuz. asi jenom šílenec by to chtěl zaplnit vodou. nebudu se zatěžovat nějakými argumenty, je to prostě naprostá blbost a úchylárna

    nádrží tady budeme mít od SUAS dost. energie je taky dost (a nějaká malá přečerpávací elektrárna průměrné ceny nesníží)… bože můj

  3. gen.kurnikovov on 12. 11. 2005 0:08

    ani jsem nepředpokládal, že může existovat někdo, kdo to podpoří… omlouvám se

  4. #13 on 12. 11. 2005 0:17

    Chlopci, vždyť vy tomu vůbec nerozumíte. Nádrž Michal nebo Medard je naprosto něco jiného než přečerpávací nádrž.

    Stříbrná je obec, která naprosto postrádá jakéhokoliv smyslu (aby tam nějaká obec byla). Možná by smysl dostala.

    Toto s tím podle mě těsně souvisí: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050916_121413_domaci_jpl

  5. gen.kurnikovov on 12. 11. 2005 0:22

    hm když už tady inzeruješ Dlouhý stráně, tak jistě víš, jak jim ta elektrárna zkurvila celej kraj…

  6. #13 on 12. 11. 2005 0:25

    Právě že vim, že ho nezkurvila.

    Zelení, radši už mlčte. Jako němé vás budu respektovat spíš.

  7. gen.kurnikovov on 12. 11. 2005 0:27

    ty bláho se divim, že se vůbec nestydíš takhle debilní názor propagovat… tohle neni zelenost nebo přehnaná ekologická aktivita… vždyť ani samotnej ředitel Hydropower nedokáže říct jedinej smysluplnej argument pro stavbu.. proto je tady ten článek víš… :/

  8. #13 on 12. 11. 2005 8:10

    Jakej debilní názor? Pokud se ti zdá, že názor nechat vše na našem obrovském byrokaratickém aparátu (když už si toho molocha platíme) a nenechávat to na bůhvíjaké momentální náladě levicových gymnazistů, kteří podepsali petici, je debilní, tak prosim. Nebránim ti v tom.

  9. gen.kurnikovov on 12. 11. 2005 13:14

    s tebou to nemá cenu

  10. Radek on 12. 11. 2005 14:42

    s militantním martinem je to těžké.

    jak to myslíš s
    - co bychom neměli nechat na ČEZu, nejziskovější čs společnosti /nebo jedné z nejziskovějších)? mimochodem jsem někde slyšel, že alternativné společnosti mají problém se vstupem do ditribuční sítě elektřiny.
    - nepochopil jsem to extra dlouhé souvětí, můžeš vysvětlit? jinak si také myslím, že mix zelenolevičácký je extra hrozná věc, ale tohle je myslím něco jiného.

    a myslíš si tedy, že z té elektrárny přijde levnější elektřina? v čem vidíš důvod, pro který by mělo být zatopeno ono údolí?

    ještě jedna věc: pochybuji, žes tím údolím někdy jel. je to kráshjá příroda, kalsická součást krušných hor, spoj přebuzi a kraslic. je to hornatá oblast, kde monotónní vodní plocha nemá své místo.

    jsem proti z těchto důvodů:
    - nevěřím, že ekonomický zisk pro lidi vyváží ztrátu na životním prostředí
    - rájecké údolí je příliš krásné na to, aby bylo zatopeno

    přehrady mají své místo na výsypkách, ale ne na určitým způsobem zavedené, rozvinuté ploše, která už je význačná z jiného důvodu. představuji si to tak, jako kdyby někdo přišel tady k nám na KB a chtěl tu postavit dvěstě větrných elektráren, přičemž tu není skoro žádný vítr. tedy čistá zlovůle.

  11. #13 on 12. 11. 2005 16:35

    Tak vysvětluji souvětí: Draze si platíme byrokratický aparát, který o tomhle celém cirkusu rozhoduje. Nechť o tom tedy rozhodne. Pokud někdo tento názor považuje za debilní a podepíše nějakou petici plnou jmen levicového žactva, je to jeho volba.

    S ČEZem má problémy ostatně každej.

    Vůbec si nemyslim, že přijde levnější eletřina.

    Podle mě příroda touto stavbou absolutně neutrpí (viz Dlouhé stráně). Jak říkal jeden chlápek v televizi: Kdyby sem přišli lovci mamutů, asi by se taky divili, že oni měli tu přírodu mnohem hezčí. Vývoj jde ale dál.

    Máš pravdu, že jsem tam nikdy nebyl. Byl jsem tam jenom na lyžáku a nějak extra krásný mi to nepřišlo (spíš teda vůbec). Třeba je to ale o kus dál něco jinýho.

    Já chci celou dobu jenom říct, že nebudu držet hladovku ani za postavení tý přehrady, ani proti. Nechávám to na zodpovědných lidech.

    Jenom (zatím) lehce favorizuji výstavbu (myslim, že tetřev hlušec to přežije).

  12. Washek on 12. 11. 2005 19:07

    zatopit rájecké údolí je úplná blbost! vždyť třeba na mostecku je plno míst poznamenaných těžebnou činností, které by se dali použít k těmto účelům.. poslední dobou jsem jel přes přebuz celkem hodněkrát, tak vím, jak je to tam krásné.. navíc nevěřím, že zrovna my tady potřebujeme elektrárnu.. v republice máme energie dostatek a to ještě neběží temelín na plné obrátky.. z výše vypsaných důvodů se mi zdá stavba elektrárny v pohraničí podezřelá.. je známo, že němci skupují energii od sousedů, neboť si nechtějí devastovat svojí krajinu.. společnost hydropower si jen vymyslela pár argumentů, proč zde vodní el. postavit, abychom jim to povolili a až bude el. stát, tak to prodají do německa..
    jak k tomu pak přijdou zdejší toxikomani, kteří jezdí na přebuz pro houbičky.. to si mají prodlužovat cestu přes dolní rotavu a šindelku? jsem zásadně proti, i když tu třeba za 10 let nebudu..

  13. Zdenis on 12. 11. 2005 20:46

    Abych to shrnul, Martin je hovnař.. Ty hovna mu asi lezou na mozek čím dál víc :)

  14. gen.kurnikovov on 13. 11. 2005 2:32

    Za všechno můžou hovna!

  15. Zdenis on 13. 11. 2005 19:47

    gen.: Věděl jsem, že přesně tohle řekneš.. :)

  16. Washek on 13. 11. 2005 21:11

    ale nic na tom nemění, že jsi shitman.. 8-)

  17. gen. on 14. 11. 2005 15:34

    .. znáš toho hodně :)

  18. Ondráš on 14. 11. 2005 16:36

    řekl bych, že mne se to týká asi nejvíc, tak bych se k tomu taky trochu rád vyjádřil.rozhodně si myslím, že by byla škoda zatopit rájecký údolí.nikoli kvůli kráse, zas tak hezký to tam stejně není, možná trochu.. :) ale rozhodně by to nesedělo do reliéfu krajiny, jinak řečeno: dost by ho zkurvila..a nevěřím, že by se cena energie v postiženém regionu fatálně snížila.spíš souhlasím s názorem, že ten strejda chce vyvážet energii k náckům.a hlavně kdo by se chtěl nechat 10 let obtěžovat milionem náklaďáků, když mu to nic nepřinese.a které by určitě nepřetěžovali místní, už teď v “supr stavu”, infrastrukturu.a kdo by je měl pořád předjíždět :) necháme to na chytrých pánech na kraji, které si jako občani platíme. doufejme, že si je pan šéf firmy
    (no title) Jaroslav Novák, neplatí líp než my (stát).. btw.fakt nemůžu z toho, když firmu, která má stavět megaobjekt za 15 mld Kč vede nějkej chytrolín bez vysoký školy, mno, nechme se překvapit /:=( ale abych to ukončil: ať rozhodnutí dopadne jak chce, žádnou hladovku rozhodně držet nebudu!!! na to se mám rád :) servus

  19. Zdenis on 14. 11. 2005 18:57

    A kdo má předjíždět Ondru?

  20. #13 on 14. 11. 2005 22:20

    To je ale přece ulpně jedno, jestli má vysokou nebo ne.

  21. Radek on 16. 11. 2005 0:15

    a tou vejškou - známe to totiž z českých 90. let, kdy řada šíbrů získala podniky a zruinovala je. A většinou neměli vysokou školu. A lidi s VŠ titulem jsou důvěryhodnější.

  22. Washek on 16. 11. 2005 14:53

    jj, jsem téhož názoru.. akorát že i dnes si může udělat titul každý jouda - třeba na pedagogický - nic proti našim profesorům;)

  23. Zdenis on 16. 11. 2005 17:52

    Tak tak..

  24. #13 on 17. 11. 2005 10:19

    Ale no tak.

  25. gen.kurnikovov on 19. 11. 2005 2:06

    nevim jak je to jinde, ale tomuhle pánovi by minimálně měli zakázat mluvit s novinama, protože jeho blbost je opravdu geniální… jestli tomu teda věří

  26. #13 on 19. 11. 2005 8:28

    To už jsi říkal, myslim že.

  27. martina on 25. 01. 2006 10:23

    tak pěkně děkuju člověku který se zmiňuje o tom, že na mostecku je mnohem více možností kde postavit přečerpávací elektrárnu, asi sis to nedomyslel, přečerpávací elektrárna nemůže stát na poddolovaným uzemí, navíc si Hydropower vyhlídnul jediné přírodně chráněné údolí na Mostecku a sice Šumnou , takže nyní začínáme i my sepisovat petice, všichni kdo nás budou chtít podpořit, obraťte se na : bila.martina@seznam.cz, máme čas pouze do 9.2.2006 pak se bude projednávat územní plán ústeckého kraje no a jako každý správný občan jsme tuto informaci od města získali teprve včera.

Neboj se přidat komentář...
jo a jestli chceš mít u komentáře svůj obrázek, pořiď si gravatar!





*
Abys dokázal, že jsi člověk (a ne spamující robot), opiš bezpečnostní slovo z obrázku. V případě potíží s přečtením slova, klikni na obrázek, abys slyšel antispamové slovo.
Click to hear an audio file of the anti-spam word